بی بی سی گزارشی نوستالژیک درباره فرار محمدرضا پهلوی و همسرش از ایران و پیروزی ناگزیر انقلاب اسلامی منتشر کرد.سایت بی بی سی در این مطلب هرچند ادعا می کند قضاوت درباره محمدرضا پهلوی میان خوب و بد نوسان دارد! اما در عین حال اذعان می کند «اگرچه انقلاب ایران در سالی به وقوع پیوست که بالاترین رقم تورم را در میان سالهای سلطنت پهلوی داشت اما آنچه میلیون ها ایرانی انقلابی شعار می دادند، رنگ و بوی اقتصادی نداشت. شعار نان، آزادی و برابری که بیشتر از سوی نیروهای چپ مسلح به میان جمعیت انقلابی آمد به سرعت محو شد و جای خود را به شعار برقرار باد حکومت اسلامی داد.»

بی بی سی با اشاره به روز فرار شاه و فرح از ایران می نویسد: خدمه گریه می کردند. فرح به رئیس تشریفات (کامبیز آتابای) گفت «به سر اعلیحضرت، برخواهیم گشت، شما همین جا بمانید و همه چیز را حفظ کنید.»

اولین کسی که به این جمله ها اعتمادی نداشت خود فرح بود. از همان پاییز سال ۵۷ خدمه و کارکنان کاخ هر روز کمتر می شدند، یا سیل انقلاب آنها را می برد و یا از کاخ لرزان نیاوران زودتر از شاه فرار کرده بودند. فرح می دانست که این خروج مانند سال ۱۳۳۲ نیست و بازگشتی ندارد. شاه جوان سال کودتا، بختش بلند بود که آمریکا و بریتانیا همدست شدند و در میانه آشوب حزب توده و پاشیدن اتحاد محمد مصدق و ابوالقاسم کاشانی و دلسردی مردم بعد از سی ام تیرماه، دوباره به تاج و تخت بازگشت. این بار اما آمریکایی ها هم مانده بودند که با سیل بی وقفه و غیرمنتظره انقلاب ایران چه باید کرد. کاخ سفید با نظرات متضاد «زبیگنیو برژنسکی» مشاور امنیت ملی و «سایروس ونس» وزیر خارجه به سرگیجه ای رسیده بود که دست جیمی کارتر، رئیس جمهور را در هر تصمیمی می لرزاند.

نویسنده بی بی سی همچنین با اشاره به تظاهرات عاشورای پیش از پیروزی انقلاب نوشت: پاییز سال ۵۷ خورشیدی عملا تهران در دست انقلاب بود. تظاهراتهای میلیونی تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ که خود شاه از فراز و با هلی کوپتر نظاره اش کرد، روح پهلوی دوم را که بعدها معلوم شد از بیماری لاعلاج سرطان رنج می برده، درهم کوبید. این پاشیدگی روانی البته در جان شاه انقلاب زده که مرداد سال ۵۹ درگذشت، به پایان نرسید. خاندان پهلوی میراث دار سرگیجه هایی بودند که از شب فرار ۲۶دیماه مانده بود، لیلا پهلوی ده سال پیش با خودکشی خود را رهانید و علیرضا پهلوی یک ماه پیش راه خواهر رفت و به خودکشی تن داد. سلطنت پنجاه ساله پهلوی، یکساله بر باد رفت. شورش دیماه سال ۵۶ از میان طبقاتی که بورکراسی پهلوی تا لحظه سقوط، شناختی از زیر و بمشان نداشت، برخاست و به انقلاب رسید.

بی بی سی اضافه می کند: «بسیاری از هواداران سلطنت پهلوی که حالا به خاطره سر می کنند، معتقدند که شاه ایران باید با شورش سال ۵۷ قاطعانه برخورد می کرد و از هیچ گونه خونریزی نمی هراسید. این تحلیل البته به هیچ روی در روزهای تاریخی سال ۵۷ شدنی نبود.»
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و نهم دی 1389ساعت 13:12  توسط رزمنده |  نظر بدهید
 
جمشید طاهر پور،از تئوریسین های جریان منحله توده طی تحلیلی با سپاس از سرکرده اصلی جریان فتنه، می نویسد: در سخنان اخیر موسوی بارقه ای از نگاهی غیر دینی و غیر ایدئولوژیک به امر اتحاد به چشم می خورد. شاید بتوان آن‌را از نخستین نشانه های التیام بخشی به مخالفان سکولار مخالف جمهوری اسلامی دانست.وی در ادامه نوشته است: بیانیه های موسوی و بیانات کروبی باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد. صورتبندی این مطالبات بر همه ما آشکار و کم و بیش با حداقل‌های اپوزیسیون ایران در همسویی قرار دارد
 
 
مديرمسئول نشريه راه در نشست نقد و بررسي عملكرد دستگاه‌هاي فرهنگي در فتنه ۸۸ مهم‌ترين بستر فتنه در جمهوري اسلامي را نبود عدالت فرهنگي دانست و اظهار داشت: من به خصوص عدالت رسانه‌اي را بستر فتنه مي‌دانم و فضاي رسانه‌اي ما يك فضاي نامتوازني است.

به گزارش فارس  در نشست نقد و بررسي عملكرد دستگاه‌هاي فرهنگي در فتنه ۸۸ كه با حضور وحيد جليلي كار‌شناس فرهنگي و مدير مسئول نشريه راه، نادر طالب‌زاده مستندساز و كار‌شناس فرهنگي و سهيل كريمي مستندساز برگزارشد، وحيد جليلي با اشاره به ضرورت محوريت قرارگرفتن فتنه ۸۸ براي بررسي عملكرد دستگاه‌هاي فرهنگي گفت: فتنه ۸۸ نقطه عطفي بود كه آسيب‌ها و آفت‌هاي دستگاه‌هاي فرهنگي و هنري رو شد و من معتقدم ريشه ماجراي فتنه در خيلي سال‌ قبل وجود دارد.
وي افزود: اين نه به آن معنا نيست كه دشمنان براي انقلاب طراحي نكرده‌اند كه اين نه عجيب است و نه جديد، و البته بايد به آن‌ها حق داد چرا كه جمهوري اسلامي در فضاي بين‌المللي حاضر نشد حرف آن‌ها را بپذيرد و آن‌ها هم طبق منطق خودشان درست عمل مي‌كنند و كار خودشان را مي‌كنند اما چيزي كه فتنه را پديد مي‌آورد همراهي دوستان است.
مديرمسئول نشريه راه همراهي دوستان را به دو بخش تقسيم كرد و گفت: يك بخش از اين همراهي، همدلي با دشمن است و بخش دوم سكوت در برابر دشمن است كه بايد روي اين مساله كار، تحليل و سوال شود.

* قواره رسانه‌اي ما نامتوازن است

وي در ادامه اين نشست افزود: نگاه كنيد ما چند تا دستگاه فرهنگي داريم، مديران فرهنگي ما كه استاد بيلان‌كار دادن هستند و هرچقدر دستگاه‌ها‌يشان خالي و پر از مشكل باشد بيلان‌كاريشان پر و پيمان است، برويد سوال كنيد كه آقاي صدا و سيما، آقاي حوزه هنري، آقاي سازمان تبليغات و آقاي فلان خبرگزاري در اين ۸ ماه فتنه يك ارزيابي از كار خود را در مقابله با اين فتنه ارائه كنيد.

وحيد جليلي مهم‌ترين بستر فتنه در جمهوري اسلامي را نبود عدالت فرهنگي دانست و اظهار داشت: من به خصوص عدالت رسانه‌اي را بستر فتنه مي‌دانم و فضاي رسانه‌اي ما يك فضاي نامتوازني است.

وي در تشريح سخن خود گفت: فتنه بر اساس محاسبات غلط به وجود مي‌آيد؛ خب چطور دشمن و دوست به محاسبه غلط مي‌رسد؟ محاسباتي كه اين‌ها به آن مي‌رسند بر اساس اطلاعات و تحليل‌هايي است كه دريافت مي‌كنند و اين را از رسانه مي‌گيرند و چون قواره رسانه‌ها در كشور ما يك قواره نامتوازني است محاسبات اشتباه مي‌شود و به دنبال آن مواضع نيز اشتباه مي‌شود.
جليلي افزود: حتي رسانه‌ها مي‌توانستند دشمن را آگاه كنند، اين رسانه‌ها بخش‌هاي مهمي از ظرفيت‌ها و توان‌ها و قدرت‌هاي جمهوري اسلامي را به دشمن نشان نداده بودند كه اگر نشان مي‌دادند اين مساله با اين شكل پيش‌ نمي‌آمد و حتي رسانه‌ها اين قدرت را به خودي‌ها نشان نداده بودند.
اين كار‌شناس فرهنگي، نظام رسانه‌اي كشور را داراي مشكلات عديده‌اي دانست و گفت: تا اين مساله علاج نشود ما به هيچ جا نمي‌رسيم.

*از فرصت شهادت مجيد شهرياري در رسانه‌ها درست استفاده نكرديم

وي در اين باره با ذكر مثالي گفت: يك زن بدكاره‌ با همكار فاسقش، شوهرش را مباشرتا مي‌كشد و فضاي بين‌المللي به جايي مي‌رسد كه روساي جمهور دنيا و حتي روساي جمهوري كه به ما نزديك‌اند مانند برزيل در دفاع از اين زن وارد صحنه مي‌شوند.
جليلي افزود: اين را مقايسه كنيد با شهادت شهيد مجيد شهرياري كه از اين وقيحانه‌ترين ممكن نيست كه در روز روشن دانشمند شما را بكشند و همه هم مي‌دانند كي كشته؟ چه كسي از آن سود مي‌برد؟ او كسي است كه از لحاظ مدارج معنوي، مباحث عجيب و غريبي ازش تعريف مي‌كنند كه واقعا پهلو مي‌زند به اسطوره‌هاي دفاع مقدس ما و از لحاظ علمي از همه جلو‌تر بوده است.
وي در نتيجه مقايسه پرونده سكينه محمدي و شهيد شهرياري در سيستم رسانه‌اي كشور گفت: يك ميليونيوم كساني كه اسم سكينه محمدي را شنيدند اسم مجيد شهرياري را نشنيدند و ما يك فرصتي كه بايد به غرب حمله كنيم را درست استفاده نكرديم.

مدير مسئول نشريه راه در ريشه‌يابي مشكل دستگاه رسانه‌اي ايران با اشاره به خرج صد‌ها و هزار‌ها ميليارد تومان در ۲۰ سال گذشته جهت مبارزه با تهاجم فرهنگي تاكيد كرد: به نظر من فتنه ۸۸ بايد نقطه عطفي براي بازخواني فضاي رسانه‌اي كشور و ارزيابي جامع آن و حركت به سمت علاجش باشد.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا عدم توازن سيستم رسانه‌اي مشكل مديريت فرهنگي است يا هنرمندان انقلابي گفت: حتي اگر مشكل هنرمندان انقلابي باشد تبعي است.
جليلي تاكيد كرد: به نظر من البته اينطور نيست و شما خبرنگاران و گزارشگراني داريد كه از لحاظ جسارت با جسور‌ترين خبرنگاران جهان برابري مي‌كنند و هر جا بحران و خطرات و تير تفنگ هست آنجا هستند و تا پاي جان ايستاده است تا خبر توليد كند اما فضايي كه اين‌ها را ضريب بدهد، وجود ندارد.

* توانايي‌هاي بچه‌هاي انقلاب اسلامي اجازه ضريب گرفتن پيدا نمي‌كند

وي در بيان آسيب‌شناسي فضاي رسانه‌اي با اشاره به كليدواژه "ضريب " گفت: يكي از كليد واژه‌هايي كه آسيب رسانه‌اي ما را نمي‌تواند خوب نشان دهد اين است كه توانايي‌هاي بچه‌هاي انقلاب اسلامي اجازه ضريب گرفتن پيدا نمي‌كند و اگر از حد خودش بالا برود فيلترش را پايين مي‌كشند.

اين كار‌شناس فرهنگي در بيان دليل ضريب نگرفتن فعاليت‌هاي نيروهاي انقلابي گفت: من معتقدم مساله حتي مساله سياسي هم نيست و به سبك زندگي برمي‌گردد، يك طبقه خاص اجتماعي و اقتصادي، رسانه‌هاي دولتي و خصوصي كشور را در چنگ خودشان دارند كه حتي ممكن است گرايش‌هاي سياسي متفاوتي داشته باشند.
وي با اشاره به كليد واژه "اشرافيت " به عنوان آسيبي ديگر در عرصه رسانه‌اي كشور با اشاره به برنامه راز با موضوعيت مشكلات دو شهر خرمشهر و آبادان گفت: اشرافيت به دنبال خطر نيست.

جليلي ادامه داد: مردم خرمشهر كه اين همه فداكاري كرده‌اند آب ندارند اما در اين حد كسي حاضر نيست هزينه بدهد يك گزارش بدهد، يك برنامه تهيه بشود؛ اين‌ها بايد چه شخصيت و سبك زندگي داشته باشند كه اينگونه عمل كنند و موضع بگيرند و اينكه امكان دفاع از حقوق ملت مستضعف را داري و اين كار را نكني عمق فساد رسانه‌اي در كشور را نشان مي‌دهد.

* تهديدمحوري مشكل اصلي رسانه‌اي كشور است

مدير مسئول نشريه راه با تاكيد بر اينكه ادبيات ما بايد قرآني باشد با انتقاد از فضاي تهديدمحور در رسانه‌هاي كشور گفت: اينكه فردي قهرمان‌هاي ملي كشور در منطقه خودش را كه حماسه آفريدند نمي‌شناسد و درباره شيطان‌پرستي تحقيق مي‌كند يك مشكل اساسي است.

وي تهديدمحوري را مشكل اصلي رسانه‌اي كشور و بحث ظريفي دانست و گفت: كسي نمي‌گويد به دشمن توجه نكنيد، تهديد‌ها را نبينيد و رصد نكنيد اما فكر مي‌كنم اينكه آنچنان اين‌ها را در ميان بچه حزب‌اللهي‌ها بزرگ كردند، خطي را دنبال مي‌كنند.
جليلي با بيان اين سوال كه آيا بيكاري و اعتياد را فراماسونري در كشور رواج داده است؟ گفت: اين درست نيست كه بگوييم اگر دشمن بد است پس ما خوب عمل مي‌كنيم و به نظر من اين مشكل حد يقف هم ندارد.
وي شناخت تهديد را از لوازم كار فرهنگي دانست و با اشاره به آيه "وَ أَعِدُّوا لَهُمْ ماستعطعتم مِنْ قَوِّهِ " گفت: بر اساس اين آيه اول بايد به دشمن توجه كني و بعد بلافاصله ظرفيت‌هاي خودت را در نظر بگيري و هر آنچه استعداد و توانمندي داري جمع كني.
اين كار‌شناس فرهنگي با انتقاد از تهديدمحوري دستگاه‌هاي فرهنگي گفت: وقتي مي‌بينم كساني در نهادهاي فرهنگي بيشترين حرف را درباره توطئه دشمن مي‌زنند و كمترين توجه را به داشته نيروهاي خودي در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه دارند معتقدم همه اين حرف‌ها پوشالي است.
وي افزود: من حرف از دشمن را فقط از رهبري مي‌پذيرم كه تك تك هنرمندان را مي‌شناسد، با آن‌ها جلسه مي‌گذارد، بار‌ها آن‌ها را شارژ مي‌كند و حتي در حد مصداق براي فلان كتاب بچه حزب‌اللهي‌ها بازاريابي مي‌كند، اين يعني اين كه ايشان فرصت محور است و دشمن‌شناس و مسئولان فرهنگي يك صدم دشمن‌شناسي، به دوست‌شناسي توجه ندارند و ظرفيت‌هاي داخلي را نمي‌شناسند.

جليلي يكي از اين ظرفيت‌هاي موجود را نقد دانست و گفت: يكي از مهم‌ترين فرصت‌هاي نظام اين است كه آقاي طالب‌زاده، برود فلان مسئول را به نقد بكشد و آن بچه حزب‌اللهي كه پاي تلويزيون نشسته شارژ بشود.

وي با اشاره به سخناني از رهبر انقلاب گفت: رهبري چند سال پيش فرمودند "وجود فساد چيز عجيب و غريبي نيست و در همه دوران‌ها بوده و هست و مردم از وجود فساد عصباني نيستند و نمي‌شوند آنچه كه مردم را عصباني و نااميد مي‌كند عدم برخورد با فساد است " لذا اگر يك فساد در رسانه‌ ملي مطرح مي‌شود نشانه وجود فساد نيست بلكه به معناي يك قوه‌اي است كه دارد رصد مي‌كند و آن را رسوا مي‌كند.

جليلي ادامه داد: اين‌ها ظرفيت‌هايي است كه ما به آن توجه نمي‌كنيم و من فكر مي‌كنم اين به سبك زندگي در مديريت‌هاي فرهنگي كشور و حضور آدم‌هاي بي‌درد، بي‌دغدغه، محافظه‌كار، غيرآرمانگرا در مناصب مختلف مرتبط است.

* عده‌اي توپخانه دارند و به بچه‌هاي خط مقدم جنگ نرم كمك نمي‌كنند

وحيد جليلي در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به جنگ نرم و جنگ نخبگان در سال گذشته گفت: قبل از انتخابات براي اكثر افراد معلوم بود قضيه چيست اما از يك هفته قبل از انتخابات تا يك هفته بعد از انتخابات رئيس دو دستگاه مهم فرهنگي در خارج از كشور بودند و زماني كه نظام بيشترين نياز را به سازماندهي رسانه‌اي و نخبگان رسانه‌اي دارد در كشور نيستند؛ در حالي كه دشمن لحظه به لحظه را استفاده مي‌كند و ساعت به ساعت را برنامه‌ريزي مي‌كند و كارش را پيش مي‌برد، كساني كه بايد باشند نيستند و بعد هم كه بر مي‌گردند، خبرگزاري آن‌ها در پازل دشمن كار مي‌كند كه بعد‌ها يك جاسوس از آنجا فرار مي‌كند.

وي افزود: من نمي‌خواهم قضاوت كنم اما از دستگاه‌هاي فرهنگي سوال كنيم شما چه كرديد؟ عملكردتان را فهرست كنيد.
جليلي با انتقاد از كم‌كاري مسئولان فرهنگي كه از اقدام هنرمندان ممانعت مي‌كنند گفت: همين افراد خودشان را تئوريسين‌هاي فرهنگي كشور مي‌دانند.
وي با انتقاد از عدم مطالبه از اين مسئولان گفت: بخش مهمي از جرايم در فتنه متوجه كساني است كه در يك جايگاهي حضور داشتند و در آنجا از ايجاد بصيرت جلوگيري كردند.

مدير مسئول نشريه راه افزود: اين يعني شما يك توپخانه داري و بچه‌ها در خط مقدم دارند قلع و قمع مي‌شوند و شما بتواني با توپخانه كمك كني ولي حمايت نكني و اينكه كاري نكردي خودش جرم است.

وي با اشاره به جنگ نرم و غيرعادي بودن اين جنگ و وضعيت حال گفت: اگر بقاي نظام به پيروزي در اين جنگ نرم است، بايد اين جنگ نرم دادگاه‌هاي جنگي خودش را داشته باشد؛ ما در شرايط عادي نيستيم و شما هر روز شاهد ايجاد يك تلويزيون جديد ماهواره‌اي فارسي زبان هستيد و دشمن با تمام وجود به ميدان آمده، شبانه‌روز كار مي‌كند و عده‌اي اين طرف كم‌كاري مي‌كنند و كسي اين را از آنان مطالبه نمي‌كند و توبيخ نمي‌شوند.
اين كار‌شناس فرهنگي با تاكيد بر ضرورت ايجاد دادگاه جنگ نرم و توبيخ فرماندهاني كه فرار كرده و كم‌كاري مي‌كنند، گفت: پرونده اين‌ها بايد بازخواني شود كه اگر پرونده‌ها بسته شود، بايد از فتنه بعدي ترسيد چرا كه آن فرد در حالي كه به جمهوريت و اسلاميت توهين مي‌شد كم‌كاري كرد و از او مطالبه نشد پس در فتنه بعدي بد‌تر عمل خواهد كرد و يكي از كارهاي رسانه همين دادگاه‌هاست.

* عده‌اي در فضاي جهاني و داخلي نمي‌خواهند صداي مستضعفين به كسي برسد

وحيد جليلي در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به بركات فتنه ۸۸ گفت: به نظر من يكي از بركات فتنه بازگشت ادبيات قرآني و ديني به جامعه بود چون ادبياتي كه در دوم خرداد عده‌اي عليه تهاجم فرهنگي ابداع كردند كارآمد نبود.

وي افزود: بازگشت ادبيات قرآني در اين قضيه كه خود كلمه فتنه كلمه قرآني است يا مثلا "اين عمار "، ارجاع به قرآن و تاريخ اسلام خيلي خوب فضا را توضيح داد و روشن كرد و بچه حزب‌اللهي را متمركز و خوب سازماندهي كرد لذا به نظر من براي اينكه نيرو‌ها را خوب سازماندهي و فضاي فرهنگي را آسيب‌شناسي كنيم بايد اين ادبيات بسط پيدا بكند.

وي با اشاره به دو كليد واژه مستضعفين و مستكبرين براي شناخت وضعيت رسانه‌اي كشور گفت: مقابله با استكبار جهاني بدون مقابله با استكبار داخلي فايده ندارد و استكبار يك بدنه يكپارچه‌اي است كه لازم نيست همه يكجا با هم باشند بلكه وقتي حركتشان شيطاني شد همسو با هم عمل مي‌كنند.

جليلي افزود: كلمه مستضعفين بايد احيا شود و در تبيين جريان فتنه سال گذشته اين واژه مهم بود كه اراده خداوند بر اين است كه مستضعفان بر اساس آيه "وَ نُرِيدُ انَّ نَمُنَّ علي‌الذين استعضعفوا فِي الارض " از استضعاف خارج شوند اما عده‌اي در فضاي جهاني و داخلي در برابر اراده خدا ايستاده‌اند و نمي‌خواهند كه صداي مستضعفين به كسي برسد.

اين كار‌شناس فرهنگي در مقابل اين جريان وظيفه رسانه‌هاي انقلابي را تبيين كرد و گفت: فضاي رسانه‌اي جمهوري اسلامي بايد برخلاف اين عمل كند يعني استراتژي ما بايد اين باشد كه در امتداد "و نمن علي‌الذين استضعفوا " باشد.
وي افزود: در دنيا رسانه در خدمت استكبار، ضعيف نگه‌داشتن و ضعيف پنداشتن است و بايد اين استراتژي را اتخاذ كنيم كه با استضعاف رسانه‌اي مقابله كنيم چرا كه مستكبران داخلي نمي‌خواهند بسياري از اقشار مردم و نخبگان حزب‌اللهي دستشان به رسانه برسد و رسانه موثر داشته باشند لذا هر كاري كه شما براي مقابله بافضاي نامتوازن رسانه‌اي در كشور انجام دهيد گامي در جنگ نرم و براي مبارزه با فتنه است.

* كم‌كاري موجب پيچيده‌تر شدن فتنه مي‌شود

جليلي كم‌كاري و ضريب مناسب ندادن را موجب پيچيده‌تر شدن فتنه دانست و گفت: در غير اين صورت در مقاطع بعدي ضربات محكمتري به ما وارد مي‌شود.
وي با اشاره به جشنواره مردمي فيلم عمار گفت: همين جشنواره فيلم كار جالبي بود كه حتي اكران روستايي داشت و مردم خيلي از آن استقبال كردند.
مديرمسئول نشريه راه با بيان اينكه نبايد نبايد معطل دستگاه‌هاي فرهنگي بمانيم با تاكيد بر مطالبه از مسئولان گفت: اين يك آسيب‌ است كه معطل بمانيم و هر چند كه بگوييم از ۹۵ نوع كار فرهنگي را نمي‌توان به علت نبود بودجه و امكانات انجام داد اما بايد استراتژي ما "الَّذِينَ جاهَدُوا فِينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا " باشد.

وي افزود: اين حرف‌ها به اين معنا نيست كه مشكلي نيست و كساني كه كار مي‌كنند آسيب‌ها و خلاء‌ها را نمي‌بينند، اما جهاد همين است كه در اين وضعيت و شرايط محكم باشيم و به فرصت‌ها نگاه كنيم، چرا كه بصير كسي است كه هم به دشمن بصير است و توانايي‌هاي‌ آن را مي‌داند و هم به ظرفيت‌هاي نيروي خودي بصير است و آن‌ها را احيا مي‌كند و به فعليت در مي‌آورد.
 
 
 
دفتر منوچهر متكي اخبار منتشر شده در برخي رسانه‌ها مبني بر احتمال كانديداتوري وي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را صحيح ندانست.
  دفتر منوچهر متكي اخبار منتشر شده در برخي رسانه‌ها مبني بر احتمال كانديداتوري وي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را فاقد صحت دانست و اعلام كرد: اظهارات منتسب به منوچهر متكي نادرست بوده و اساساً وي سخناني در رابطه با احتمال كانديداتوري خود در انتخابات مجلس شوراي اسلامي مطرح نكرده است.

دفتر متكي در پايان تأكيد مي‌كند كه اخبار مرتبط با منوچهر متكي توسط وي و يا دفتر وي و صرفاً از طريق مراجع رسمي خبري منتشر خواهد شد.


 
 
آماده باش نیروهای امنیتی عربستان برای جلوگیری از تکثیر نسخه عربی سریال مختارنامه از روز شنبه آغاز شده است.

به گزارش تابناک، همان گونه که رسانه های عربی مانند الانوار ۲ اعلام کرده اند، نیروهای امنیتی در عربستان سعودی از روز شنبه تمام موسسات تکثیر DVD در آن کشور را زیر نظر گرفته و به صورت منظم به گشت زنی پرداخته اند تا مانع از تکثیر انبوه قسمت اول از نسخه عربی سریال مختارنامه شوند.

بنابر این گزارش، همزمان روابط عمومی شبکه بین المللی «آی فیلم» اعلام کرد : ترافیک سایت www.ifilmtv.com از دیروز به بالاتر از ده برابر حجم بازدیدکنندگان روزهای عادی افزایش یافته است.

هم اکنون قسمت اول این سریال به زبان عربی از طریق نشانی http://shahed.ifilmtv.ir/component/k۲/item/۸ برای عموم علاقمندان قابل مشاهده است.

این گزارش می افزاید: روز جمعه و شنبه اولین قسمت عربی سریال «مختارنامه» از شبکه بین المللی «آی فیلم» روی ماهواره های عرب ست، نایل ست و هات برد پخش شده و بینندگان کشورهای مختلف عربی، از روز شنبه صدها پیام تشکر را برای وب سایت شبکه بین المللی فیلم و سریال عربی ارسال کرده اند.

لازم به ذکر است که علت اصلی مخالفت برخی از وهابیان با این سریال، بیان جنایات یزید بن معاویه در شهادت امام حسین (ع) و به آتش کشیدن کعبه و حمله خونبار به مدینه منوره می باشد.

پیش از این شبکه «العربیه» تلاش زیادی کرده بود تا «عبدالله بن زبیر» را به عنوان صحابه پیامبر اکرم(ص) و یا یکی از اعضای عشره مبشره نزد اهل سنت مطرح و از او حمایت کند ولی بر اساس اسناد مسلم تاریخی عبدالله بن زبیر نه از اعضای عشره مبشره به حساب می آید و نه از اصحاب خاص حضرت رسول اکرم(ص ) محسوب می شود.

از سویی بنابر گزارش های دریافتی، با وجود تلاش ها و سرمایه گذاری های فراوان، گروه های تندروی وهابی هنوز نتوانسته اند اندیشمندان جهان اسلام را برای موضع گیری علیه این سریال تاریخی تحریک کنند.

گفتنی است روابط عمومی شبکه بین المللی آی فیلم همچنین برای تسهیل در ارتباط بین بینندگانش با کارگردان و تهیه کننده سریال مختارنامه پست الکترونیکی با نشانی «mokhtar@ifilmtv.ir» ایجاد کرده که مورد استقبال کم نظیر بینندگان نسخه عربی این سریال قرار گرفته است

 
 
کیهان در سرمقاله امروز خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت:


* شاید تعجب کنید ولی شواهد و قرائن موجود به وضوح حکایت از آن دارند که حرکت انقلابی مردم مسلمان تونس و سرانجام غرورآفرین آن یعنی فرار «بن علی» رئیس جمهور دیکتاتور و دست نشانده آمریکا از تونس نمی تواند با شکست سنگین و حقارت آمیز مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس در فتنه ۸۸ بی ارتباط باشد. می پرسید چرا؟! بخوانید و خودتان قضاوت کنید.

* تمامی رسانه های غرب- بدون استثناء- در تحلیل ها و گزارش های خبری خود از فتنه، تاکید می کردند که فتنه گران خواستار سرنگونی و فروپاشی جمهوری اسلامی و برقراری یک حکومت لائیک در ایران هستند و با استناد به اظهارات موسوی و خاتمی و کروبی و با اشاره تصویری به رخدادهایی نظیر اهانت به ساحت مقدس حضرت امام حسین(ع)، پاره کردن تصویر مبارک حضرت امام(ره)، شعار به نفع آمریکا و اسرائیل در روزهای ۱۳ آبان و قدس، شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه»! و نیز، با پخش پی درپی سخنان موسوی و خاتمی و کروبی، از جمله بیانیه موسوی که اهانت کنندگان به امام حسین علیه السلام را «مردمان خداجوی»! نامیده بود و صدها نمونه دیگر از این دست واقعیت فتنه را که مقابله آشکار با اسلام و انقلاب و امام و رهبری بود، معرفی می کردند.

* اکنون خودتان را به جای ملت های مسلمان منطقه، از جمله مردم مسلمان تونس، مصر، اردن، الجزایر، عربستان و... بگذارید. چه تصوری از ماجرا دارید؟ آیا غیر از این است و به یقین، چنین است و تصوری برخاسته از واقعیت ها نیز هست که تمامی دشمنان بیرونی جمهوری اسلامی ایران و دنباله های ریز و درشت داخلی آنها با مدیریت مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس و حمایت سراسری اتحادیه اروپا و سران خودفروخته برخی کشورهای منطقه به مقابله با ایران اسلامی برخاسته اند و محو و نابودی حاکمیت اسلام در این کشور را نشانه رفته اند. آیا ملت های مسلمان می توانند تصور دیگری داشته باشند؟ به یقین، پاسخ منفی است و این تصور با واقعیت نیز انطباق کامل دارد.

* حالا به آسانی می توانید حدس بزنید که وقتی خبر شکست قطعی و مفتضحانه فتنه ۸۸ به گوش ملت های مسلمان منطقه رسید، چه تصوری از ماجرا و چه تصویری از ایران اسلامی در باورهای آنان شکل گرفته است؟ آیا جز این است که ملت های مسلمان منطقه به وضوح دریافته اند که تمامی قدرت های استکباری با آنهمه یال و کوپال! و با بهره گیری از تمامی ظرفیت و توان خود، در مقابل ایستادگی برخاسته از ایمان ملت مسلمان ایران و پیوند عاشقانه و الهی آنان با رهبر انقلاب، نه فقط کاری از پیش نبرده اند، بلکه با شکستی سخت و سنگین روبرو شده و سیلی جانانه و آبداری دریافت کرده اند؟

*شیمون پرز؛ فتنه گران را «سربازان رژیم صهیونیستی می دانست که به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران درگیر شده اند»! نتانیاهو؛ با صراحت اعلام می کرد؛ «اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند»! اوباما؛ اطمینان می داد که حمایت از فتنه گران را یکی از اهداف استراتژیک آمریکا در منطقه می داند! نکته درخور توجه آن که رسانه های یاد شده، اظهارات حمایتی مقامات آمریکایی و اروپایی و اسرائیلی را در بیشتر بخش های خبری خود تکرار می کردند. و از سوی دیگر؛ سران و عوامل فتنه و پیاده نظام آنها، ابتدا در آشوب های خیابانی و سپس در فضای سایبری گزاره های دیکته شده مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل را فریاد می زدند و بسیاری از دست اندرکاران اصلی فتنه بعد از آشکار شدن نشانه های ناکامی و یا پس از شکست قطعی فتنه ۸۸ به آمریکا، انگلیس و بعضا به اسرائیل گریختند و صدها نمونه و سند دیگر از این دست که فقط فهرست آن نیز مثنوی هفتاد من کاغذ است.

*شبکه تلویزیونی بی بی سی، در بخش بین المللی و انگلیسی زبان خود - BBCWORLD- ابتدا این سؤال را مطرح می کند که «آیا تونس و فرار رئیس جمهور آن، سرمشق سایر کشورهای عربی خواهد شد؟» و سپس در تحلیلی پیرامون این رخداد، می گوید «مردم تونس با بیرون کردن «بن علی» پیامی هم برای سران بقیه کشورهای عربی داشتند، سرنوشتی مشابه».
سران و مقامات بلندپایه آمریکایی و اروپایی نیز، در اظهارنظرهای مشابهی نگرانی عمیق خود از سقوط رژیم بن علی در تونس را اعلام داشته و ابراز نگرانی می کنند که ایران اسلامی، سرمشق مردم در کشورهای عربی منطقه باشد و...
و این رشته اگرچه سر دراز دارد ولی تا همین جا به یقین شما نیز با نگارنده اشتراک نظر دارید که حماقت آمریکا و انگلیس و اسرائیل و سران فتنه نعمت بزرگی بوده است. نبوده؟!
 
 

دفتر منوچهر متكي اخبار منتشر شده در برخي رسانه‌ها مبني بر احتمال كانديداتوري وي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را صحيح ندانست.

به گزارش ايسنا، دفتر منوچهر متكي اخبار منتشر شده در برخي رسانه‌ها مبني بر احتمال كانديداتوري وي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را فاقد صحت دانست و اعلام كرد: اظهارات منتسب به منوچهر متكي نادرست بوده و اساساً وي سخناني در رابطه با احتمال كانديداتوري خود در انتخابات مجلس شوراي اسلامي مطرح نكرده است.

دفتر متكي در پايان تأكيد مي‌كند كه اخبار مرتبط با منوچهر متكي توسط وي و يا دفتر وي و صرفاً از طريق مراجع رسمي خبري منتشر خواهد شد.


 
 
 
نماينده مردم تهران خطاب به هاشمي گفت: آقاي هاشمي آيا امروز متوجه شديد كه به روحانيت و مرجعيت توهين مي‌شود؟ چرا در دوره اصلاحات كه به مرجعيت و علماي راستين اسلام توهين شد، بيانيه صادر نكرديد؟
به گزارش فارس، مهدي كوچك‌زاده نماينده مجلس شوراي اسلامي كه شب گذشته ‌در نشست هفتگي انصار حزب‌الله سخن مي‌گفت، در ابتدا به ‌سالروز شهادت ‌نواب صفوي اشاره كرد و ‌اظهار داشت: جريان شهيد نواب صفوي كاملاً ديني بود و هيچ شباهتي با جريان‌هاي خودمدار آن روزگار نداشت، چرا‌كه شهيد نواب با مكاتبه و حضوراً به "كسروي " اخطار داده بود كه ح


ارسال توسط arman

خواندن اين مصاحبه را از دست ندهيد
 
مجله پاسدار اسلام نوشت:  مصاحبه با حضرت آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی به تمام معنی «مصاحبت» و نشستی بود که از تمام شدنش حسرت خوردیم.

 

 

گفت و گویی که بخش اعظم آن را خاطرات این بزرگوار از امام خمینی، رهبر انقلاب و پدر بزرگوارشان مرحوم آیت الله سید احمد زنجانی تشکیل داد؛ خاطراتی که بسیاری از آنها لطافت و شیرینی خاصی داشت. ضمن اینکه در این گفت و گو، از ویژگی های شخصیتی، اخلاقی و علمی حضرت آیت الله خامنه ای هم سخن به میان آمد و نظر بزرگانی چون آیت الله العظمی گلپایگانی، آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، آیت الله شبیری زنجانی و... در باره توانمندی‌های علمی، معنوی و اخلاقی رهبر معظم انقلاب شاهد مثال آورده شده است.

همراهی های کلامی با آیت الله شبیری زنجانی در حین این مصاحبه، از سوی حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان صورت گرفته، ضمن اینکه این مصاحبه در دفتر آقای رحیمیان در بنیاد شهید برگزار شده است.

*مرحوم آیت‌الله سید احمد زنجانی - والد معظم جنابعالی - رابطه خاصی با امام داشتند؟
- ابتدای این ارتباط را من خوب نمی‌دانم و اخوی [آیت الله سید موسی شبیری زنجانی ] می‌دانند، ولی بچه که بودم، رفت و آمدهای امام را به منزلمان و پدرم به منزل ایشان را به یاد می‌آورم. با هم مباحثه داشتند، ‌ولی پیش از آن رفاقت داشتند. مرحوم آقای حاج آقا مرتضی حائری قضیه‌ای را نقل می‌کردند که صحبتی شده بود که هفته‌ای یک شب دور هم جلسه دوستانه‌ای داشته باشیم. یک جلسه شرعی- تفریحی بود. آقایان اهل غیبت که نبودند، لذا برای استراحت چنین جلساتی برگزار می‌کردند. آن شب می‌خواستند تصمیم بگیرند که در این جلسه چه کسانی باشند. در باره افراد صحبت شد و فکر می‌کنم آقای حاج میرزا عبدالله مجتهدی اسمی از پدر من می‌برند و می‌گویند: «خوب است آقای آسید احمد زنجانی هم باشند.» امام می‌فرمایند: «به نظر من مصلحت نیست، چون ایشان سنشان از ما بیشتر است و ما نمی‌توانیم در محضر ایشان راحت باشیم». آقایان می‌گویند: «اتفاقاً این‌ طور نیست و ایشان خودشان هم اهل معاشرت هستند.» امام وقتی دیگران این حرف را زدند، پذیرفتند و از همان جلسات، رفاقتشان شروع شد. برای مباحثه هم معمولاً صبح‌ها قدم زنان به خارج شهر می‌رفتند و بعد از پل صفاییه کنار نهری می‌نشستند و بحث می‌کردند.
*آن موقع آنجا بیابان بود...
- بله، بیابان بود. حتی یک روز در راه که می‌رفتند دیدند یک خوشه گندم روی زمین افتاده. می‌بینند زیر دست و پا له می‌شود و از بین می‌رود. کنار نهر که می‌روند، گندم‌ها را در می‌آورند و همان‌ جا می‌پاشند و از جوی، آب می‌ریزند. هر روز هم که به آنجا می‌آمدند، به دانه‌ها آب می‌دادند، تدریجا گندم‌ها سبز می‌شوند و به شوخی اسم آنجا را «باغ خضرا» می‌گذارند.
*برای چند عدد گندم!؟
- بله، به خاطر همان چند دانه گندم. وقتی صحبت می‌کردند می‌گفتند فردا قرارمان باغ خضرا. اطرافیان تصور می‌کردند باغ مفصّلی است!
*به مشهد هم با هم سفر کردند؟- بله، عکس هم دارند. در آن سفر مرحوم آقای حاجی فقیهی دوربین عکاسی داشتند و خودشان ظاهر می‌کردند. سال‌هاست آن عکس‌ها را ندیده‌ام و دقیق یادم نیست، ولی گمان می‌کنم امام هستند، آسید محمد صادق لواسانی، آسید احمد لواسانی و ابوی. این عکس را اخوی دارند که آقای یثربی، امام جمعه کاشان به اخوی می‌دهند. فکر می‌کنم آقای آمیرزا محمد حسین بروجردی هم هستند.
*در این سفر داستان‌های زیادی هم داشته‌اند، از جمله اینکه در آنجا آشیخ حسنعلی[ نخودکی] را می‌بینند.
- بله، امام و مرحوم ابوی بالاسر حضرت، آشیخ حسنعلی را می‌بینند. می‌آیند که با ایشان صحبت کنند، ایشان زیارت می‌خواندند و اشاره می‌کنند بروید جلوی مدرسه حاج ملاجعفر، زیارت را که خواندم، به آنجا می‌آیم. به آنجا می‌آیند و ظاهراً امام به ایشان می‌گویند: «شما را به این حضرت رضا«ع» قسم می‌دهیم که علم کیمیا را به ما یاد بدهید». ایشان می‌گویند: «اگر همه کوه‌های عالم را طلا کنید، آیا اطمینان دارید که از آنها سوء‌استفاده‌ای نشود؟» امام می‌گویند: «نه، اطمینان نداریم.» می‌گویند: «پس چه اصراری دارید چیزی را که ممکن است موجب خسران شود، یاد بگیرید؟ اما من چیزی را به شما یاد می‌دهم که برایتان خسارتی ندارد و محتاج دیگران هم نمی‌شوید». این را نشنیده بودم، بعداً از اخوی شنیدم و کاملش را برایم بیان کردند.
*کدام اخوی؟
- اخوی بزرگ، حاج آقا موسی که الان در قم تشریف دارند. ایشان می‌گویند آشیخ می‌گفتند اول آیة‌الکرسی م


ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 212
بازدید کل : 61733
تعداد مطالب : 187
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1